Khamis, 13 September 2012

Koleksi Novel Online

Antara koleksi novel online untuk hari ini..jom layam semua..Terima kasih bersama saya



Oleh : Melur Jelita Part 13 Pukul 6.45 pagi kami semua sudah siap berkumpul di depan Perdana Siswa dengan memakai T-shirt lengan panjang berwarna hitam dan seluar track biru muda. Siswa bertshirt lengan pendek. Lara mengetuai 30 orang skuad siswi . Sebelum senaman , kami menyanyikan 4 lagu, Negaraku, Polis Sedia Berkhidmat, Sang Saka Biru [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : SHILA ALISH BAB 14 “Encik Redza!! Eh, kenapa tidur di sini?”,soal Zureen terperanjat apabila melihat Syed Redza terbaring di atas lantai balkoni. Kerusi roda berada di sebelahnya. Apa yang dah berlaku? Dia terjatuh ke? Syed Redza terus sahaja membuka matanya sebaik sahaja namanya diseru Zureen. Bulat matanya memandang Zureen yang sedang melutut di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Mahira Ridzuan BAB 9 TELINGA ku terdengar suara orang hingar-bingar di sekelilingku. Apa yang dah berlaku ni? Kenapa tiba-tiba ramai orang mengerumuni aku? Bila ku dengar suara mereka, pasti mereka ni dalam lingkungan usia pertengahan tahun. Mesti makcik-makcik yang buat senaman pocho-pocho tadi. Aduh, beratnya kepala aku. “What happen? What happen?” Ada yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : MAWAR KAMILA BAB 9 Ya Allah… apakah hikmah di sebalik semua ini? Kebenaran apakah yang terselindung di sebalik apa yang terjadi? Zahil menghela nafas yang terasa berat. Matanya tidak lari dari menatap kepingan gambar Diya yang dicuri dari simpanan adik tirinya. Di belakang kepingan gambar itu tertulis perkataan dengan tiga huruf, ‘LIA’. Keadaan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Z. Isaac Bab 8 “Cuti ni korang ada apa-apa plan ke?” tanya Ryan. Warga-warga Sekolah Tinggi Persendirian Daelmy juga sibuk bertanyakan soalan yang sama. Almaklumlah, musim cuti dah dekat. Semua dah feeling-feeling cuti. Musim exam yang belum habis lagi dah buat donno. “Aku pergi Germany. Macam biasa, ziarah kakak aku kat sana.” Daniel [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Dakwat Pena BAB 8 SESAMPAI saja aku di muka pintu bilik kolej. Aku melepaskan lelah sebentar lalu meletakkan beg-beg yang dijinjing ke atas lantai. Kini aku telah masuk ke semester kedua. Aku dengan Maria gembira tidak terkata sebab kami berdua mendapat bilik yang sama pada semester yang lepas. Kebetulan kan…Detik aku dalam hati [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ANAZ TASHIA ‘Sarah, cepat sikit sayang. Dah pukul 8 ni.’ Suara Fatimah nyaring di pagi hari, menggesa anak gadisnya agar naik ke kereta secepat mungkin. Sarah yang sudah macam lipas kudung menyiapkan dirinya termengah-mengah. ‘Adoi la, camana boleh bangun lewat ni. Adeh, semput aku bersiap kalut-kalut camni.’ Dengan sikat yang masih ditangan, Sarah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Virtual Writer Bab 8 – Valentine’s Day Event (bahagian 2) Piring kek seorang gadis terjatuh ke lantai menyebabkan kesemua mata di dalam Parfee memandang gadis itu. Dia hanya tertunduk malu dengan wajah yang kemerah-merahan. Vince yang berada berhampiran terus berjalan menghampiri meja gadis itu. “Cik tak apa-apa?” Vince menyoal memandang tepat ke wajah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : safiza Bab 7 Usai solat subuh, Fatihah segera menanggalkan telekung yang dipakainya. Sengal-sengal badannya kerana semalam dia terlelap di atas sejadah selepas meluahkan segala isi hatinya pada pemilik-Nya. Lega sungguh dia rasa sebaik sahaja bangun seawal jam enam pagi tadi. Dia perlu cepat kerana dia cuma ada masa kurang sejam untuk bersiap ke [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : DYani Rizal BAB 6 ISH! Kenapalah aku asyik teringatkan si Adam ni. Takkan aku jatuh cinta kat dia pulak. Sudahlah dia kacak dan berkerjaya pulak tu. Mahukah dia dengan anak dara terlajak macam aku ni. Macam tak padanlah pulak. Entah-entah dia muda lagi dari aku. Aku kalau boleh, tak mahulah lelaki yang muda [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : emirlya izumi Bab 6 Berakhirlah sudah penyeksaan buat aku setelah selesai peperikasaan akhir. Sudah tiba masanya untuk aku berjumpa umi kesayangan aku, umi telah lama tiba di sini tapi aku tidak kesampaian untuk berjumpa dengannya. Terasa rindu mengusik jiwa, cewah. Awat jiwang tu! Ady dah lama tak contact aku, maybe dia faham kut [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : HAS_1309 Bab 6 Makan tengah hari bersama Jamie sedikit sebanyak membantu aku melupakan kejadian yang berlaku pagi tadi. Jamie pandai mencetuskan suasana tenang dan gembira. Aku bersyukur dapat bertemu dengan rakan sekerja seperti Jamie. Okay Fareeza, I need to do continue my work. Today got to do some closing for accounts. Thank you [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : nurstar ashu 6 Sehelai demi sehelai baju aku masukkan ke dalam beg. Rasa macam malas pulak nak stay lama kat sini. Rindukan Malaysia? Mungkin. Terutamanya dengan Ummi dan Abah. Rindu dengan Abang Is & Kak Mila. Rindu jugak dengan Jon, Jonni dan Jonadan. Hamster? Bukanlah. Aku ni penakut dengan binatang. Err…bukan takut. Lebih [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ms lonely 6 Pagi itu selesai bersarapan dan check-out , semua ahli kumpulan A,B,C dan D berkumpul di lobi hotel sebelum menaiki bas untuk ke detinasi seterusnya iaitu Batik Shop. Banyak betul kain-kain yang bercorak batik dijual disitu. Dah nama pun kedai batikkan. Corak batik disitu sangat menarik terutama sekali kain batik jawa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ainul Yaqin BAB 6 Rumah teres satu tingkat milik keluarga Junaidah sunyi di waktu malam. Aku tidak dapat melelapkan mata meskipun jam di telefon bimbit sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Pintu bilik Junaidah aku buka dan berjalan menuju ke meja makan. Aku duduk di situ merenung kosong ke arah dinding. Terlalu banyak perkara [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ana Farhana Bab 6 Tahun 2006 M ajlis pertunangan Zahra dan Fariz berlangsung dalam keadaan yang sederhana pagi itu. ramai tetamu yang terdiri dari kaum kerabat Dr. Hamid hadir memeriahkan lagi majlis yang berlangsung, tidak ketinggalan juga Usahawan berjaya Encik Azri dan keluarganya yang merupakan bapa kepada Adam, rakan baik dan merangkap bos [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Intan Temasek Jari-jemari mendendangkan irama yang direka kerana kegelisahan. Berapa lama lagi lah agaknya guru aku ini hendak berceramah? Dah pukul berapa dah ni… Pandangan ke arah guru yang sedang mengajar dalihkan kepada jam tanganku. Hampir 4 petang. Sempatkah aku untuk sampai ke tempat kerja sebelum pukul 5? Kelas tambahan bagi mata pelajaran [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : FATH KAZUMA BAB 6 “Kau rasa macam mana markah presentation kita? Sepuluh peratus kot dari markah untuk final examination nanti.” Ujar Naim gusar. “Ah, kau ni nak cuak pasal apa pula relakslah.” Balas Azhan sambil mengemaskan buku bukunya. Naim menunggu Azhan untuk keluar dari dewan kuliah itu. “Jom.” Ajak Azhan sebaik selesai memasukkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : hikari BAB 6 Sudah dua bulan berlalu, Ida masih lagi berkerja di gerai Mak Nab dan tinggal di rumah Kak Iffah. Dia membayar sewa sebulan RM40.00 atas pujukan Iffah walaupun agak selesa tinggal dirumah itu kerana dia tidak perlu 24 jam memakai tudung memandangkan suami Kak Iffah sudah meninggal dunia setahun yang lepas. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Mia Myra 5 DARREN Lee mengeratkan pautannya. Dia meronta-ronta walaupun sedar yang pegangan itu terlalu kemas. Sukar baginya melepaskan diri. Ainur Batrisya mengetap bibirnya geram. Ya ALLAH, kenapalah aku dipertemukan dengan lelaki ini? Kebenciannya meluap-luap. Dirasakan lelaki itu berniat sesuatu yang tidak elok padanya. Lelaki itu membawanya ke garaj lalu dibukakan pintu kereta [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ROSE ALEYNA Lima SELEPAS membancuh secawan milo panas, Hana melangkahkan kakinya menuju ke kamar tidurnya. Jarum jam sudah menunjukkan angka sebelas malam. Mana minah ni pergi? Tak reti-reti nak balik ke? Sudah dua kali dia cuba menelefon Kay Tee. Tetapi, satu pun panggilan tidak dijawab. Hujung-hujung minggu macam ni pun dia nak balik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Jill Naura 5 Pagi itu cukup indah. Matahari menyinarkan mentarinya lebih terang daripada biasa. Burung-burung yang keluar mencari rezeki berkicauan lebih rancak daripada selalu. Udara pagi juga dirasakan cukup segar. Sekitarnya memancarkan aura kegembiraan. Dirinya tidak terkecuali. Sempat dia menelek wajahnya di cermin pandang belakang kereta. Rambutnya dipastikan masih terdandan kemas dan tali [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Simple Syara TRIAL PMR berakhir esok. Ah tak sampai sebulan, aku akan menduduki peperiksaan yang besar gila babun. Aku menyelak setiap helaian buku teks mathematic. Pening kepala aku tengok nombor-nombor ni. Tapi sebab trial, aku gagahkan juga untuk membaca. Sedang aku mengamati buku, meja ku ditepuk kuat. Ini bukan setakat aku je boleh [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ely Haryani Bab 5 Usai solat Maghrib, suami Kak Ita bersama ketiga-tiga orang anak mereka pergi ke Sungai Rinting. Ada hal mengenai kebun yang ingin dibincangkan bersama ayahnya di sana nanti. Menurut suaminya, sebahagian daripada tanah ayahnya akan diambil alih oleh kerajaan atas tujuan pembangunan. Pembinaan jalan pintas menuju ke Pelabuhan Kelang. Dunia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Shada Shifwah Khairul berjalan tergesa-gesa. Banyak perkara yang perlu diselesaikan di Bilik Disiplin. Masa yang terluang, tak elok dibazir. Semasa melalui kawasan koperasi sekolah, dengan tidak sengaja dia melanggar seorang gadis yang baru keluar dari koperasi itu. Air tin 100 plus yang tidak habis diminum sudah selamat tertumpah diwajah gadis itu. Habislah! “Oiiikk! [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : waniza aisa bab 5 Amy datang awal ke kafenya. Dia menyiapkan semua barang – barang yang di minta oleh Luqman. Keju mozzarella yang sudah hampir habis sudah di beli oleh Amy. Luqman datang awal. Lela dan Jiji yang tinggal serumah masih belum datang bekerja. Luqman menghadiahkan sekuntum senyuman buat Amy. Hati Amy melonjak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Melur Jelita Part 12 Sedang syok beraksi macho, sebuah kereta proton saga mati enjin , betul-betul depan hidung kami. Kesesakan dah bermula. Aku dah tak tentu arah begitu juga pak cik dalam kereta tu. Kelam kabut dia mengangkat tangan meminta maaf di masa yang sama cuba untuk menghidupkan enjin . Tak mahu juga! [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon