Isnin, 10 Disember 2012

Koleksi Novel online hari ini 09.12.2012

Jom terjah Koleksi Novel Online hari ini...PERCUMA dan FREE hanya disini. Khas untuk kipas susah mati.





Oleh : Syamnuriezmil Ada satu research yang pernah aku terbaca sewaktu aku tengah tak ada kerja nak buat di pejabat mengatakan lelaki hanya memerlukan 8.20 saat untuk jatuh cinta pada perempuan yang dipandangnya. Kalau ada lelaki yang merenung perempuan hanya selama 4.00 saat, makna kata, perempuan itu tidak diminatinya. “Boleh percaya ke research tu? Gila [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Antivermin Aku selak rambut yang terjuntai ke dahi sambil melihat-lihat ke dalam restoran. Aku atur balik langkah yang terhenti tadi. Konon-konon aksi selak rambut sambil berdiri depan pintu restoran tu cool. Itu yang aku tengok dalam drama Korea lah. Muka aku pun tetap maintain cool. Ada juga sepasang dua mata yang memandang, tapi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : NUR IBTIHAJ “Sesungguhnya kami milik ALLAH dan kepada-Nya lah kami kembali, Ya ALLAH berilah pahala kepadaku dan gantilah untukku dengan lebih baik (dari musibahku)” (HR. Muslim) Nur Zulaikha menatap berkali-kali keputusan exam yang baru diterimanya itu. Dia berselawat pada junjungan nabi MUHAMMAD, memohon kekuatan dari ILLAHI. Sungguh dia malu untuk bertemu sahabat-sahabatnya nanti, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : temanSETIA Download the original attachment AAAHHHHAHAHHHAHAHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!”jerit Anis sekuat hati yang berada di atas bukit di sekolahnya. Wah, rase lega hatinya dah habis SPM sekaligus tamat persekolahan sebagai pelajar sekolah menengah. Setelah rasa puas yang amat, Anis membuat keputusan untuk balik ke asrama untuk mengemas barang-barang dalam loker. Matanya melihat jam tangannya yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : The Nia “Aku nak kau culik perempuan tu dan aku nak kau bawak dia jauh dari hidup anak aku. Terpulang pada korang nak buat apa-apa pun pada dia waktu kau culik dia. Kalau boleh aku tak nak tengok dia depan mata aku lagi. Aku nak hidup dia musnah!” Bentak Puan Rosalinda kepada beberapa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : asrar Aku mengusap kepala Hana. Membetulkan rambut hadapan Hana. Hana membuat muka rimas. Aku tersenyum melihat mimik muka Hana yang tembam. Hana ialah anak perempuanku yang berusia 7 tahun. Peneman hidupku selama Farhan tiada. Dan hari ini ialah hari yang paling gembira dalam hidupku. Kami akan berjumpa dengan Farhan setelah 5 tahun tidak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Aimaria Kain batik yang terselak ditiup angin aku betulkan. Apsal angin kuat sangat ni nak hujan ke? Langit tak gelap, terang benderang saja. Peluh yang merenek di dahi aku lap guna tangan. Pinggang terasa lenguh-lenguh sebab terbongkok-bongkok ambil kain dalam baldi. Dekat dua bakul besar baju aku basuh hari ni maklumlah family aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ezza Mysara / s@r@ sassy gurlz Keyboard berdetum berlaga bunyi sesama sendiri. Cepat sahaja jari jemari melalukan idea yang dari datang dari perasaan yang menggila. Dahinya berkerut-kerut tika mengulang bacaan setiap ayatnya. Kejap-kejap ditukar dan diganti dengan frasa yang lebih sesuai. Setelah berpuas hati, butang ‘Enter’ mula ditekan selamba. Kemudian tangannya gatal pula [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Sabrina Hamid “Fifi! Tunggulah aku. Janganlah lari.” Jerit Farah sambil lari lintang pukang ingin mendapatkan Fifi yang jauh dihadapan. Mereka berdua takut dimarahi oleh Cikgu Syah jika terlewat masuk kelas. “Hish. Dahlah kita terpaksa tunggu dia ‘melabur’ tadi. Lepas tu sukahati je tinggalkan aku.” Gumam Farah lagi. “Cepatlah Farah. Kang kena sound dengan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Pa’ah Mohd Isdris Lamunan aku terhenti tatkala terasa bahuku disentuh lembut oleh seseorang. Segera aku palingkan wajah. Senyuman hambar yang terukir di wajah ayah menyapa pandangan. Kasihan ayah. Walaupun sedaya upaya cuba mengukir senyum seikhlas hatinya, namun aku masih dapat melihat riak kesedihan di wajahnya. Surah Yassin yang sedang kupegang, aku masukkan kembali [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Dya Ezlia Pagi ini tenang dan mendamaikan. Burung-burung berkicau riang. Farah Tasneem menghirup udara yang segar. Sambil itu matanya ralit memerhatikan keindahan alam ciptaan Allah. Kedua belah telinganya dipasang dengan earphone. Sesekali badannya digerakkan mengikut rentak lagu yang dimainkan. Dania Irdina melangkah perlahan-lahan ke arahnya. Dia ingin mengejutkan Farah Tasneem yang sedang leka [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Kesya_8 Idiaz ‘Aku ceraikan kau dengan talak satu ! ’ Ayat keramat yang sering ditakuti olehnya akhirnya terluncur keluar dari mulut insan yang paling disayanginya. Dia tidak tahu mana silapnya hingga suaminya sanggup memperlakukannya sebegini. Kaku. Hanya itu yang boleh menggambarkan dirinya sewaktu itu. Air matanya sudah tidak henti- henti mengalir. Pantas dia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Aheza Izdar Motosikal skuter berwarna merah jambu meluncur laju dan terus memakir di tempat yang kosong itu. Hanya satu petak di situ saja yang kosong. Topi keledar ditanggalkannya. Khairil Razif memandang cermin sisi dan merapikan rambutnya menggunakan sikat yang setia di belakang poketnya. “Pin!! Pin!!” “Hoi!!” Serentak. Hon bertalu-talu dihonkan juga disertakan dengan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Lela Vanila Dear Diary, Setiap manusia mempunyai impian,begitu juga aku.Ada yang impikan untuk menjadi cantik,kurus,kaya,bahagia.Aku juga mempunyai impian.Impian aku ialah mencari teman hidup yang baik,kacak juga gentleman yang mampu memberikan aku kebahagiaan yang selalu aku gelar Prince Charming.Aku dah cukup kaya dan kehidupan aku dah cukup mewah jika aku inginkan kekayaan.Wajahku dah cukup [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Domi Nisa USAI mendengar taklimat untuk program anak angkat, aku menghayun kaki ke kaferia untuk mengisi perut yang kosong ini. Gara-gara terlewat tidur malam tadi aku tak sempat untuk bersarapan dan terus masuk ke dewan untuk mendengar taklimat bagi program anak yang bakal berlangsung minggu depan. Semasa dalam perjalanan ke kaferia, Zamani menepuk [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ralya Ismail Ariana memanjangkan tengkuknya ke hadapan mencari arah kiblat. Puas di carinya setiap ceruk surau itu namun tanda arah kiblat itu masih belum menunjukkan diri. Dia menghampar sejadah di suatu ceruk yang agak terpinggir daripada pandangan. Dia menggeleng – menggeleng tidak berpuas hati dengan sejarah yang dihamparnya. Dia menghampar semula sejadah itu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Airis Addiana SENYUMAN manis itu sentiasa terukir di wajah. Menghadiahkan sejalur kasih dan perhatian yang sentiasa ada untuk semua anak didiknya. Nuur Airis Zahirah sentiasa tenang mengorak langkah. Semangatnya sentiasa berkobar-kobar. Jiwanya selalu positif. Nalurinya selari dengan hembusan nafasnya untuk mendidik anak-anak di sekolah ini. Keluhuran yang tidak akan dipertikaikan oleh dirinya sendiri. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Nurul Beg bagasi berwarna hitam ditarik perlahan memasuki villa yang tersergam indah dimataku. Beg sandang jenama billabong dibahu sekali sekala dibetulkan. “Welcome to Villa De’ House. Buat macam rumah sendiri ye.” Ujar Datin Hafizah. Aku sekadar senyum. Besar betul villa ni. Tapi, macam sunyi sepi j. “Err… Nama apa ye tadi?” soalnya. “Husna. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Najza Dohan “Suria! Suria!”hai,orang tua ni macam nak tercabut je anak tekak dia aku dengar.Dalam hati je aku berani mengutuk,nak harapkan aku menghamburkan segala kemarahan aku terhadap dia,kirim salam jelah sebabnya mak tiri aku ni garang nak mampus.Suara dia kalah penyanyi opera.Kalau aku letak gelas depan dia mesti pecah.Hihihihi.Aku tergelak keseorangan. Tanpa menunggu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Eyna Reen >SAMBUNG CERPEN GADIS GILA LENSA

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : farah dhieya Encik Detective Conan 2 ( part 1) “Ain, you okay ke ni? Akhir- akhir ni I nampak you gelisah semacam je. Kalau ada any problems yang you mahu bincang dengan I, feel free to do so”, ujar Fadziatul. Fadziatul mengambil tempat duduk di hadapan Ain. Wajah Ain ditatap dengan tekun. Ain [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : nufa_92 Langkah kakinya dihayun laju. Semakin lama semakin laju. Sehinggalah dia melihat kelibat gadis itu sedang duduk keseorangan di pondok belajar sekolahnya. “Farah!!” Gadis itu menoleh memandangnya, namun dia segera mengalihkan perhatiannya ke hadapan semula. Tasha tercengang melihat reaksi temannya itu. Apahal pulak dah minah ni? Melihatkan Farah yang seolah-olah tidak mengendahkan dirinya, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Ezzessaybee Wow. Cantik. Sangat sangat sangat cantik. Rambut dia lurus, bibir pun, merah. Mata hazel, keningnya pula memang cantik terbentuk. Badannya pula, memang hebat! Fantastic! Superb! It’s what they women refer as ‘my dream figure’. Mataku betul-betul terpaut pada gambar si dia yang kini berada di dalam tanganku. Betapa butanya aku pada ketika [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : alfa syamimi “Siapa tu Cikngah?” Cikngah pandang mukanya kembali sambil mencapai semula wayar getah yang tadi diguna untuk menyiram. “Anak buah. Tengah cuti sem sekarang ni, datanglah sini. Boleh tengok-tengokkan budak tu.” “Oh…” Fayyad terangguk-angguk. Kedua-dua belah tangannya mengepit dagu, lalu mendongakkan kepala ke langit. 1, 2, 3, 4… 8… Yang kerek semacam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Naufal Tarmizi MALAM ini merupakan malam yang cukup istimewa buat Fara Asyikin. Aurora terukir di lelangit pulau yang jauh dari hirup-pikuk kota metropolitan, menambah seri gurau senda rakan dan keluarga. Beberapa saat sahaja lagi, gadis kecil molek ini akan diraikan sebagai ratu berseri buat raja sehari. Di latari lanskap persisir pantai, terbinanya satu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon