Rabu, 21 November 2012

Koleksi Novel Online Hari Ini 21.22.2012

Jom terjah Koleksi Novel Online hari ini...PERCUMA dan FREE hanya disini. Khas untuk kipas susah mati.




Oleh : qash shazwani BAB 3 “Sayang, sampai bila kita nak macam ni. Dah lima tahun kita kahwin…” “Apa yang tak kena dengan kita? Rita rasa semua okay saja. Kenapa kita tak boleh macam ni? Kita tak ada masalah apa pun selama ni?” pelik Zarita bila suaminya tiba-tiba serius membicarakan tentang keadaan mereka. “Was… you [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Syima Syawal 3 TAWA sudah tidak dapat ditahan lagi. Terkeluar juga dari bibir nipisnya itu. Namun dia masih lagi menutup mulutnya. Sempat juga dia menjeling wajah orang di sebelahnya itu. Lelaki itu begitu pulas dalam lenanya. Tentu dia sedang bermimpi indah, teka hatinya. Dari menjeling dia terus meneliti wajah di sebelahnya itu. Tanpa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : fieyta an nisa’ BAB 10 Faris hilang mood mengajar sepanjang kelas organic chemistry pada hari itu. Natijahnya, dia hanya duduk termenung sambil menompang dagu di meja pensyarah. Sempat dititipkan pesan kepada pelajarnya jika ada soalan boleh diajukan kepadanya. Kelas yang sepatutnya menjadi kelas syarahan ditukarkan menjadi kelas tutorial. Memang dia benar-benar hilang mood [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Izz Alejandra BAB 11 “MASUKLAH Sarah.” Aku berdiri tegak di hadapan rumah teres satu tingkat ini. Pagi-pagi lagi aku sudah menghubungi Ita. Aku tidak perlu tunggu lebih lama. Aku tidak boleh berada dekat dengan Naufal. Mengingatkan perkara yang terjadi malam tadi saja buat aku jadi marah. Kata-kata dia begitu sinis. Cukup buat aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : sarah iman BAB 10 Suasana sedikit sepi di Kenny Rogers membuatkan kepala Syaqira kurang berserabut.Dia memusing-musingkan straw tanpa menyedut minuman di hadapannya. “Kenapa tak minum?Ira ada masalah ye?”tegur Amira yang hanya diam memerhati sejak tadi.Tingkah laku Syaqira seperti sedang menghadapi masalah.Teguran itu membuatkan Syaqira tersedar.Dia sengih serba-salah kepada gadis lemah-lembut di hadapannya ini. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : nadfiz BAB 11 Badrul Zaman melihat jam di pergelangan tangannya. Jarum jam sudah mencecah ke angka dua petang. Matanya masih melilau mencari kelibat Sofiya Alia yang masih juga tidak kelihatan. Badrul Zaman mula tidak keruan. Adakah Sofiya Alia tidak akan hadir ke majlis hari jadi anaknya ini? Ya tuhan, berikanlah dia peluang agar [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Qistina Alya IRUL termenung memikirkan arahan bosnya. Bosnya, Encik Kamil mengarahkan Irul untuk bertugas di luar selama seminggu. Bingung dia memikirkan permintaan Encik Kamil. Bukannya dia tidak biasa, tapi semenjak dia mendirikan rumahtangga bos besar itu tidak lagi memberi arahan kepadanya untuk bekerja di luar. Encik Kamil akan mendahulukan pekerja-pekerja yang masih bujang. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Eliza AB BAB 11 NUR AIN memeluk kedua-dua belah lutut. Mukanya disembamkan ke dalam lutut dan menangis teresak-esak. Sedari tadi hanya air mata sahaja yang menemaninya ketika itu. Kenapa begini kisah hidupnya? Kenapa dia di uji dengan dugaan seberat ini? Kenapa dia harus menghadapi keadaan sebegini? Kalau diikutkan hatinya yang kurang waras, mahu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Oleh : Syiqin Hanie BAB 11 “ Euwww….” Megat Andrian menutup hidungnya apabila sampai ke bahagian makanan laut di Tesco. Maya hanya menayangkan riak wajah tidak bersalah kerana memaksa suaminya turut ikut sama ke pasar. Ops! Bukan secara paksaan ye, tetapi lelaki itu sendiri yang menawarkan dirinya. “ Nah!” hulur Maya. Di tangannya ada ikan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ROSHA AMIERA 10 Haji Rashid dan Encik Addin tiba di tapak kajian ketika jam tepat menunjukkan pukul dua petang. Terperangkap di dalam kesesakkan jalan raya menyebabkan mereka tiba di tapak kajian sedikit lewat dari waktu yang sebetulnya di rancang. Encik Addin dan Haji Rashid meninggalkan kereta di pinggir kawasan tanah yang becak dan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ania malna BAB 10 “ Kenapa awak beli nombor telefon? Guna ajelah handphone Uncle atau Auntie. Nanti awak dah balik Korea bukan boleh guna pun nombor tu.” Bebelku kerana bagiku tiada sebab mengapa Min Hyuk perlu membeli nombor. “ Awak macam nak cepat saya balik Korea.” Aku dapat menghidu kelainan pada suara Min [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Rabiatul Adawiyah Azaman Bab 10 “Ehem. Awak ni kenapa menjerit-jerit ni?” Soal Haikal. “Pelik, Hantu jembalang boleh bercakap ke?” Soalku perlahan. Dengan perasaan takut Perlahan-lahan aku menurun beg telekungku yang menutup mukaku. elok je aku melihat gerangan aku menghembus nafas lega. Rupanya Tuan Haikal ingatkan hantu jembalang tadi. “Tuan Haikal rupanya. Saya ingatkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Sera_Nasuha Bab 9 “Malam Annual Dinner tu berapa hari bulan,Mira?” Aku menyelak Diary Sketch Planner aku. “Aku tanya Jiji,she said another 3 weeks,” Balas Mira dari dalam bilik air. “Dia kata nak diorang buat Date of The Night.Only student form 4,5 and 6 yang terlibat,” Tambah Nada tersengih.Aku dan Raja mengangkat muka. “Huh?Diorang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Shizukaz Sue BAB 9 Peluh membasahi belakang T-Shirt Giordano yang aku pakai. Seluar pendek separas peha berwarna merah jambu ini juga kelihatan lembap dibasahi air. Setelah hampir setengah jam aku membanting tulang membasuh baju menggunakan tanganku yang mulus ini akhirnya hasil basuhan tadi dapatku sidai pada ampaian di belakang bilik mandi. Ini yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Mizna “SEINGAT aku, tak pernah aku pergi rumah macam ni. Kat mana pulak aku ni? Ibu mana? Ayah? Along? Abang Haidi? Mana dieorang ni? Takkan aku sorang sorang dalam rumah ni?”Aku berjalan-jalan mencari ahli keluargaku di setiap ceruk rumah besar ini. Cantik rumah ni! Besar pulak tu. Tapi, mana ahli keluarga aku yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Cahaya Ainn BAB 9 Afrina menjeling jam di tangan, entah untuk yang ke berapa kali. Sesekali dia menjeling ke hujung jalan. Meninjau kalau-kalau orang yang di tunggu tiba. Namun hampa. Afrina menyeluk poket seluar dan dikeluarkan telefon bimbit. Dia mengeluh perlahan. Sesekali matanya menjeling pelajar-pelajar siswa siswi yang berkeliaran di sekitar kafe berhampiran [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : ADRIANA ARISSA ?9? Suasana di rumah Shahrul riuh rendah dengan gelak ketawa saudara mara dan jiran tetangga. Faizal menemaninya ke Majlis Perkahwinan Shahrul. Walaupun kedatangannya tidak disenangi oleh kedua orang tua Shahrul tetapi ianya tidak menjadi penghalang padanya untuk memenuhi undangan dari Shahrul yang sangat mengharapkan kedatangannya ke majlis itu. Qistina mengambil tempat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Syania Rahmat Bab 8 Alhamdulilah. Ain Syuhada menarik nafas lega. Hutang PTPTN yang sudah setahun tertunggak itu dibayar separuh dengan gajinya yang pertama. Ada berbaki lagi sebanyak RM600 untuk tahun pertama hutangnya itu. Hem…Dia melempaskan keluhan, ada lebih kurang RM25 ribu lagi hutang PTPTN. Agaknya sampai pencen kot baru hutangnya habis bayar. Cepat-cepat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 8 Sekejap aku berdiri, kemudian duduk semula…mata aku pejam, kemudian menyandar pada sofa yang terdapat di dalam bilik Afiq Khairul ini. Dia masih lagi serius menatap screen laptop dan tidak mempedulikan keresahan aku sekarang ni. Selamba tahap badak! Aku ketap bibir lantas berdiri dan menuju ke hadapan meja dia. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : qayla “ Senior nak apa sebenarnya?” Jantung Qistina berdegup kencang. Janganlah diminta bukan-bukan. “ Senang je, aku ambil kau bekerja part time dengan aku,” Izham menghadiahkan senyuman sinis kepada Qistina. “Kerja part time? Awak jangan suruh saya buat bukan-bukan!” marah Qistina. Kalau Izham suruh dia buat kerja terkutuk, dia lebih rela membayar semua [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : meliana ezryn JDCIS 8 “Cakap dengan siapa tu? Sampai kena lari dekat luar?” soal Andie sinis sebaik saja aku masuk rumah. “Err….Mirrul….” rasa bersalah pulak aku sekarang ni.Ughh…aku tak suka perasaan ni! “Apa dia nak?” tenang pulak suara dia kali ni.Eh? “Dia nak jumpa Farah..esok.” “Dah tu? Kau nak jumpa dia lah?” soal [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 
Posted: 20 Nov 2012 03:08 PM PST
Oleh : NAZA Part 8 Pukul 8 pagi lagi, aku dah naik bas dari Terminal Kuala Lipis untuk balik ke Kuantan balik. Hari ni hari terakhir cuti sekolah, jadi kena balik asrama dah. Esok dah mula sekolah. Memang pada kebiasaannya, aku naik bas saja untuk balik kampung, ataupun balik semula ke sekolah. Tak kuasa abah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : sulis Bab 8 Firdaus dan Mira sedang duduk di kedai makan sambil menunggu kedatangan Hisyam dan Amin. Mereka memesan minuman terlebih dahulu. Hari minggu begini mereka akan berkumpul bersama-sama. Tidak ada tujuan khusus untuk pertemuan kali ini, mereka sekadar mahu mengisi masa lapang. Sesekali Firdaus mengeluluh dengan keterlambatan dua orang sahabat baiknya itu. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 
Oleh : Dhiya Diyana BAB 8 Di dalam kamar Ema,dia sedang online Facebook di laptopnya.Sambil-sambil itu dia mengemas kini Facebooknya.Terdapat 20 permintaan rakan, diterimanya. “Fuyoo! Ramai siot friends aku! Dekat seribu lebih tu,,!”,kata Ema.Tiba-tiba seseorang menegurnya di chat-box. Mr.HazsTeady Ma: Assalamualaikum,,,busy ke?? ? Ema tersengih sendiri.Dia membalas PurNama RocK: Walaikumusalam,,,takdelah,,hehe Mr.HazsTeadyMa: Tengah wat ape tu? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---
 

Oleh : Yumi Hyra Bab 7 “Ada orang tu, rindu dekat cik abang dia, hari-hari dia tengok cerita Merlin. Yalah, Merlin kan British drama,” Tudia, lawyer pot-pet dalam rumah dah berbunyi. Aku yang sedang menonton Running Man, malas mahu melayan karenah Angah yang tidak pernah penat mengusik. “Dik.” Panggil Angah. Hujung rambutku yang ditocang tua, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon