Selasa, 23 Ogos 2011

Koleksi Novel Online (21 Ogos 2011)

Antara koleksi novel online yang terbaru...Khas kepada kipas susah mati yang meminati novel..Jom layan semua...

Cerpen : Aku & Obeng

Posted:

Oleh : Rehan Makhtar WAJAH yang lena itu aku renung penuh kasih. Sungguh mendamaikan. Tubuhnya masih dibaluti Baju Melayu dan berkain pelekat selepas pulang dari surau tadi. Rindu ini sentiasa untuknya. Hatiku sudah lama pergi kepada dia dan aku pula telah menjaga penuh rapi hatinya yang telah dia amanahkan padaku sejak sekian lama. Aku renung [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Rindu

Posted:

Oleh : ana sofiya Keadaan kelam kabut dalam sebuah rumah di pinggir kota. Kelihatan seorang ibu tua menitiskan air mata. Juga kelihatan seorang lelaki, berdiri menghela nafas, menahan sebak. Seorang gadis sedang memeluk erat tubuh seseorang sambil menangis teresak-esak. Di satu sudut, seorang anak muda tewas menahan perasaan hiba. “Mak, abang balik, mak! Abang dengan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Calon Isteri Untuk Encik Megat

Posted:

Oleh : Syamnuriezmil Aku dah lama masuk kerja sini, dah hampir dua tahun. Syarikat pembinaan ini tak adalah besar tapi tuan punya, orang besar juga. Bukan maksud aku orangnya berbadan besar tapi pangkatnya besar, namun usianya muda sahaja, baru 38 tahun! Isteri pula dah ada dua. Heh.. biasalah, besar pendapatan, banyaklah kerak nasinya. Tapi cerita [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : I^2 + A^2 = Entah bila cinta

Posted:

Oleh : Isha Idiaz AMARAN : Cerita ini sangat panjang. Hehe. Selamat membaca dan tinggalkan komen anda. Terima Kasih. ************************************** “YOU tengah buat apa je tu?” soal Iffah Ifhami. Keningnya terangkat memandang Afiq Afham yang duduk di kerusi sebelah. Matanya melirik ke arah komputer riba milik Afiq. Cuba mengintai apa yang sedang dilakukan oleh Afiq [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Buku Buruk

Posted:

Oleh : mia kaftiya Aku dah bosan dengan keadaan ini. Setiap kali, aku mesti adalah manusia terdesak yang terpaksa ikut kawannya dengan teman lelaki kepada kawannya untuk ke mana-mana. Kalau bukan keluar shopping bersama, mungkin keluar atas urusan yang melibatkan aku dengan kawan aku dan dengan teman lelaki kawan aku. Penat. Penat sebab aku asyik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku cinta kamu 3 hari

Posted:

Oleh : Nur Atikah binti Mohd Yusof Matanya tidak alih dari memandang wajah orang tua yang amat disayanginya itu. Dan kerana rasa sayang itulah dia terpaksa berdiam diri dan meredhakan sahaja apa yang bakal berlaku nanti. Andai tersalah pilihan dia sendiri juga yang akan terluka dan merana. Tapi pilihan apa yang dia ada? Sharifah Mia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bayangan Semalam

Posted:

Oleh : Wan Noorhidayat Tenang sungguh cuaca pagi ini. Langit kelihatan biru melatari ruang, mendamaikan perasaan setiap yang memandang. Aku merenung dari kejauhan, memerhatikan gelagat mesra pasangan kekasih di situ. Mereka asyik berpimpin tangan tanpa mempedulikan keadaan di sekeliling. Begitulah ragam insan yang sedang hanyut dilamun cinta. Terlalu leka dengan permainan dunia sehingga sanggup mengenepikan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : 3 ribu batu lari pun tak ke mana

Posted:

Oleh : cik speechless “Hoi! Main kasar nampak.” Bantal dipebetulkan tempat duduknya. Aku tengah mimpi awek cun boleh pulak dia mai kacau. “Handsome sangat dah la tu buat muka macam tu.” Dulang berisi jag air diletak atas meja kopi lalu tuang kedalam gelas dengan berhati-hati. “Bangunlah..tak malu ke kat tetamu ni.” Imanina mengejutkan adiknya. “Tetamu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bongsu

Posted:

Oleh : zuzu khalid Prolog OGOS 2011 (TAHUN TERAKHIR DIPLOMA) Assalamualaikum.. Nama saya Zulaiha bt Ab Khalid. Keluarga saya panggil saya Ju. Tapi kawan-kawan saya panggil saya Zuzu. Saya lahir pada 12 APRIL 1991. Saya adalah anak kepada pasangan En Ab Khalid dengan Puan Zainab. Kehidupan saya hanya sederhana. Ayah saya pesara JKR ataupun Jabatan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Isteri Cinta Monyet

Posted:

Oleh : Tyona Azim menghempaskan tubuhnya ke katil. Terkulai segala urat sendinya. Lehernya diurut perlahan kerana tekaknya terasa kelat selepas memuntahkan segala isi perutnya di bilik air tadi. Bilik terasa sunyi. Azim memandang sekeliling biliknya. Tiada apa yang berubah, segalanya seperti biasa. Dia ingatkan Mila, isteri yang baru dinikahi tiga bulan lalu selepas hampir lima [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Atas nama cinta

Posted:

Oleh : FATEEHA satu hari nanti kita akan berjumpa dengan jodoh kita samaada kita yang mencari dia atau dia yang akan menemui kita semua itu atas ketentuan-Nya Perlahan-lahan Insyirah mendekati jejaka tersebut. Air matanya mengalir laju. Pantas dia menyekanya. Akhirnya dia berdiri betul-betul di hadapan jejaka tersebut. Insirah menatap mata kuyu milik jejaka itu. “Zirfan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Nota kecil & batu kerikil

Posted:

Oleh : kejut Suasana rumah shima begitu meriah tambahan pula dengan kedatangan 3 dara pinggitan bayani, ina dan leha. Kebiasaanya begitulah, hanya dihari raya begini sahaja, 4 sekawan ini dapat berkumpul dan bertukar-tukar cerita, kalau tidak selalunya mereka hanya menghubungi melalui telefon atau internet sahaja. Memandangkan mereka kini masing2 sibuk dengan kehidupan sendiri, ada yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Mencari Cahaya

Posted:

Oleh : sheaixora **Cerpen ini takde kaitan dengan sape2 samada secara langsung atau tak langsung** Kedinginan pagi menggigit tubuh Zehra seumpama memanggilnya menunaikan kewajipan. Namun Zehra terus menarik selimutnya di paras dada seakan hanyut di lautan mimpi indah. Tersentap tatkala terdengar suara ibunya melaungkan namanya, Zehra mencapai jam loceng di meja dan tiba-tiba dia bingkas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Uncle Hatiku

Posted:

Oleh : Cik Nera Kejutan Pertama “Kau bila nak kahwin?” Nazim angkat muka. Keningnya terangkat sedikit. Hairan dia dengan pertanyaan yang datang daripada Mahadi. Tidak pernah-pernah lelaki itu bertanyakan dia akan perihal yang satu itu. Tetiba hari ini bertanya, angin apa pulak? “Kau ajak aku keluar ni semata-mata nak tanya aku pasal hal tu ke?” [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Oh Tuhan, Aku Cinta Dia…

Posted:

Oleh : nufa shyairan Apakah semua ini memang takdirnya atau ianya adalah hukuman untuk dirinya? Dia sedar sepanjang hidupnya dia telah melakukan banyak kesalahan. Dia juga terlalu banyak menyakitkan hati-hati orang-orang yang menyayanginya. Tiada guna menyesal sekarang. Semuanya sudah terlambat. Dia mengeluh. Laporan kesihatan yang diterimanya pagi tadi dimasukkan ke dalam laci. Fail yang berada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Seketika Cuma

Posted:

Oleh : Akma Saidon Longlai langkah kuhayun perlahan. Dalam hati berbisik, ‘hurmm putus cinta lagi…’. Apalah nasib aku, menyayangi tapi tidak disayangi. Langkah kuhayun lagi, seperti tadi, masih longlai tidak bermaya. Kusapu airmata yang berderai jatuh ke pipi. Sedang aku menahan sebak yang kian mencengkam sanubari, tiba-tiba.. GEDEBUK!!! Jatuh terduduk aku dilanggar seseorg.’Aduh!!! Sakitnya…’. Pantas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Di Bawah Pohon Sakura

Posted:

Oleh : Puteri Selendang Biru Kau mawarku.. Juwita kalbu.. Gadis yang ku rindu.. Kau remaja mencuri hatiku.. Merayu jiwaku.. ADIRA terduduk terus dari pembaringannya. Matanya terbuka luas seketika, kemudian barulah dia menghembuskan nafas yang tersekat. Lagu itu kedengaran lagi dalam mimpinya bersama seraut wajah yang tak mungkin dilupakan. “Mimpi rupanya….” Sejak umi beritahu kepulangan Aidil [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Pertama Kali Aku Puasa Penuh!

Posted:

Oleh : Citra Popo Aku terpisat-pisat bangun dari tidur.Aku pandang jam diatas meja sebelah katilku.Pukul 5:00 pagi.Kenapa pula suami aku ni kejut aku awal-awal? “Emm,kenapa bang?,” soalku masih lagi dalam pembaringan.Aku yang dah letih gila sekarang ini dikejut.Sakitkah suami aku ni? “Bangunlah sayang.Nanti tak sempat nak sahur,” kata Adam.Sahur?Pantas aku bangun dari pembaringan.Adam yang berbaju [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Minah Rock

Posted:

Oleh : nunupan Nama aku Raudhah Aminah bt. Rahman. Kawan-kawan semua panggil aku Minah Rock sebab perwatakkan aku yang ala-ala lelaki tak cukup sifat. Aku berusia 25 tahun 4 bulan 12 hari. Mesti korang-korang semua boleh agak aku macam manakan??, Awal-awal lagi aku dah cakap, nama aku Minah Rock. So, mestilah aku rock… yeah…yeah…… Ok, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Nyata Maya

Posted:

Oleh : Arif Sopian Hujan mencurah-curah turun dari langit. Keadaan petang itu agak dingin kerana hujan yang turun itu telah melenyapkan rasa bahang sang mentari yang selalunya memancarkan cahayanya yang gemilang itu. Langit yang selalunya biru itu kelihatan gelap seperti suasana pada waktu awal pagi.Burung-burung kelihatan berteduh di bawah rimbunan daun di atas pokok. Sang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hanya Maut Sebagai Pemisah

Posted:

Oleh : A.F. Amjad Jejaka berjalan seorang diri menuju suatu persimpangan yang gelap dan suram. Di tangan kirinya sekeping gambar dan di tangan kanannya telefon bimbit hitam Sony Ericsson K550i. Kakinya terasa berat untuk melangkah ke hadapan dan ketika itu, deraian air mata membasahi pipinya. Beberapa minit lepas, dia bercadang untuk berjumpa kekasihnya, Gadis untuk [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kenangan Lalu

Posted:

Oleh : Cahayya_malam TAJAM MENIKAM PANDANGAN MATAMU SEGAK DENGAN UNIFORM COKLAT TATKALA BERSELISIH DI KAKI LIMA KAU PERSIS SEORANG PUTERA Nafas Wanis hampir terhenti. Manakan tidak,laluan kaki lima yang menghubungkan Blok B dan kantin telah dirampas penggunaanya oleh tiga orang abang senior. Dia yang ketika itu leka memerhati nama peserta Bengkel Sasterawan Muda hampir melekat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cintamu bukan milikku

Posted:

Oleh : nurfazila serenity “what..?” tanyanya. Terkaku sebentar.. Terkejut..!biar betul madam ni..aku tak salah dengar ke..? desis irdina. Pelbagai persoalan sedang melingkar di kepalanya antara benar atau tidak..sungguh aku tidak percaya hatinya masih bermadah kata. “irdina..i’m not joking okey.. can you..?” soal madam lyna. “but madam..why me..? kan saya dah kata tadi yang saya datang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Gambate Malaysia

Posted:

Oleh : sakina “Yeah! Yeah! , Merdeka!” Jerit Iqram, seorang remaja yang berusia 13 tahun. Robert atau nama islamnya Rayyan, bingung mendengar pekikan Iqram itu lalu bertanya “Merdeka? Apa itu?” Iqram terkejut mendengar kata – kata Rayyan lalu bertanya “Kau tak tahu ke merdeka tu apa?” “Entah, mama dan papa tak pernah sebut pun.” Balas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon