Saturday, 25 June 2011

Koleksi Novel Online (24Jun2011)

Antara koleksi novel online yang terbaru...Khas kepada kipas susah mati yang meminati novel..Jom layan semua..

Novel : Dan hati pun berkata 20

Posted:

Oleh : NURRIEZ Bab 20 Encik Malek ketuk dengan perlahan pintu bilik Adirra. Hendak berbicara seketika dengan anaknya itu. Sejak Adira kembali, belum pernah Encik Malek berbual dengan Adirra. Harap-harap kali ini terbuka juga pintu hati Adirra untuk berbicara dengannya. Sebaik sahaja mendengar pintu diketuk, segera Adirra membukanya. Kemudian dia kembali menyambung kerja mengemas pakaiannya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Love You Mr. Arrogant! 20

Posted:

Oleh : Aliesha Kirana Zaara mencurahkan air sabun ke atas badan Myvi kesayangannya itu. Myvi itu sudah berdebu dan kotor kerana sudah lama tidak bercuci semenjak Zaara meninggalkannya di rumah sewanya dulu. Cuti hujung minggu yang ada ini, Zaara ingin gunakan untuk mencuci kereta kesayangannya itu. Sedang asyik menggosok ke segenap penjuru kereta berwarna putih [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bila Hati Dah Sayang 19

Posted:

Oleh : TinTa Biru Ikram melangkah laju menuju ke arah Syafiqah dan Khairil. Ikutkan hatinya memang hendak dikerjakan Khairil itu secukup-cukupnya. Sudah berbuih mulutnya memberi amaran supaya jangan mendekatkan diri dengan Syafiqah, namun perkara itulah yang sering dilakukannya. Mukanya merah menahan marah. Lengan baju kemejanya disingsingkan sehingga ke paras siku. Tidak sabar-sabar rasanya dia hendak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cheese 18

Posted:

Oleh : Qwerty Hari pertama di rumah sendiri. Ye, Ashq dan Nia dah pindah masuk rumah sendiri. Harini hari Isnin. Dan kerja ! Waaa. Malasnya. Nia sedang menyediakan sarapan didapur. Ashq masih bersiap didalam bilik. Oh, Ashq dan Nia duduk sebilik ye. Kenapa tak duduk asing-asing? Ikuti flashback ini. Jeng jeng jeng…. “Fiya nak bilik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Iklil Hafiya 17

Posted:

Oleh : Hany Nafisya BAB 17 LANGKAH kakinya terhenti di ambang dapur. Bau masakan yang datang dari situ membuatkan perutnya bertambah lapar. Kelihatan isterinya sedang menggoreng sesuatu. Dia menghampiri isterinya dari belakang secara perlahan-lahan. Gadis itu langsung tidak sedar akan kehadirannya. “Sayang masak apa?” Tegurannya membuatkan Iklil Hafiya yang sedang mengacau mi segera di dalam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta tak bersyarat 16

Posted:

Oleh : nufa shyairan “Anak ibu ni makin cantik.” Pujian itu membuatkannya tersipu-sipu malu. Apatah lagi di hadapan Riezq. Dia jadi segan. “Ibu ni sengaja nak tukar topikkan. Kenapa ibu tak beritahu Nia yang ibu sakit? Aiman pun satu. Kan akak dah pesan apa-apa yang jadi terus beritahu akak.” Dia menjeling Aiman. Adik lelakinya tunduk. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Perangkap Cinta 15

Posted:

Oleh : Salza Bab 15 ISKANDAR masih melengkar atas katil walaupun jam sudah menunjukkan hampir pukul 10.00 pagi.Bunyi bising di dapur mengejutkan lenanya.Dia merengus geram. Isy…sapala pagi-pagi buta ni buat bising?!Tak boleh tengok aku senang sikit,ada aja penganggu. Dia bangun sambil menguap dan mengeliat hingga bunyi semua tulangnya.Dengan keadaan mata yang masih terpejam,dia jalan menuruni [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kampung Girl 14

Posted:

Oleh : Umi Kalsom CINCIN yang tersarung di jari manisnya dipandang dengan perasaan tidak percaya. Sudah menjadi tunangan orang, bertambah rasa tidak percaya. Tunangan kenapa Ashraf Khairi, fakta ini makin membuatkan dia hendak gelak tergolek saja. Mana tidak, mentah-mentah dia ditolak oleh lelaki itu sebelum ini. Tapi kini, kerana perkataan dari mulut lelaki itu sendiri [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suamiku Suri Rumah? 14

Posted:

Oleh : Ilham Murabbi Hafiz masih berdengkur lena di katil. Melida menggeliat dan memeluk Hafiz. Kaku tidak berbalas pelukannya. Nyenyak betul si Hafiz ni. Solat Subuh entah ke mana. Paling penting nikmat dunia yang tidak pernah puas. Mata Melida tertancap pada sebakul baju yang hampir berselerak. Sudah dua minggu baju tidak berbasuh. Menyusahkan betul. Kalau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Seutuh Kasih Nur Alaisyah 14

Posted:

Oleh : aenne Bab Empat Belas Pada pagi itu,Nur Alaisyah berasa sangat gembira. Dia akan menyelesaikan segala kekusutan yang dihadapi selama ini sebentar lagi. Datuk Kamil dan Datin Nurizah perasan akan diri anaknya itu saling berpandangan hairan. Mereka bertanya sesama sendiri kenapa Nur Alaisyah tampak begitu gembira pada pagi itu. Apa yang telah membuatkan anak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Coke and Sundae II – 12, 13

Posted:

Oleh : Ilya.A DARI Kuala Lumpur ke Perlis memakan masa perjalanan yang agak panjang. Mereka bertolak sehari sebelum majlis berlangsung. Syakir sekeluarga bermalam di rumah saudara belah ibunya. Kak Nani dan Salwa menolak pelawaan Syakir. Mereka lebih senang menginap di hotel. Lagipun anak-anak mereka mahu mandi di kolam renang. Syakir yang masih baring di atas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : First Love Kiss 13

Posted:

Oleh : OkiE Love.19 : Am I The One? TAMARA mengerut keing. Bibir sudah memuncung sedepa ke depan. Rimas memandang wajah seorang lelaki yang sedang tersengih-sengih dihadapannya. Dia tidak habis fikir bagaimana dia boleh bersama dengan lelaki dihadapannya. Seingat dia, dia terperangkap dalam rombongan pelajar itu dan tiba-tiba saja dia ditarik keluar oleh seseorang. Seakan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Secangkir Madu Merah 13

Posted:

Oleh : Miqael Arshad BAB 13 Selagi rindu itu ada cinta akan kekal bersinar Selagi hati masih bertaut maka kasih tidak nanar Buktikan ada cinta dalam jiwanya kerana sekarang telah hilang. Barangkali ada cinta pada orang ketiga telah wujud di antara cinta pertama. Bukankah amat menyakitkan sekali bagi isteri yang setia itu? Rashid tidak peduli [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Alexander Agung: Hijab Raja Zulqarnain 13

Posted:

Oleh : Web Sutera KRONOLOGI PENGEMBARAAN ALEXANDER BAB 5 Dalam Kitab Cahaya Bersinar berkulit kambing gunung…… Wahai anak cucuku, sebagai seorang penakluk yang adil Alexander adalah salah seorang insan mulia tercatat dalam sejarah kemanusiaan. Dia telah menyesuaikan taktik baru dan mencipta bentuk-bentuk inovatif dari peperangan, seperti pertempuran melawan kaum nomad Shaka, atau terhadap gerembolan tentera [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Masihkah Cinta? 12

Posted:

Oleh : ana sofiya Memanjakan diri? Sesuatu yang sukar dilakukan oleh lelaki sesibuk dirinya. Bila siang malam sentiasa menghabiskan masa di hadapan komputer, atau menghadiri mesyuarat mahupun pergi berjam-jam ke tapak projek, bilakah masa untuk dia merehatkan otak dan minda? Kerana itulah, bila dirinya dipelawa oleh Datuk Borhan untuk pergi bersantai ke Idaman Spa, dia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bintang Hati 12

Posted:

Oleh : cahayaintan BAB 12 Di sekolah, Lisa berusaha menjauhkan dirinya dari Shahril. Setiap kali melihat kelibat Shahril dia melarikan diri. Dia tidak dapat mengelak berjumpa Shahril apabila latihan pasukan bola sepak setiap petang. Nisa, Devi dan Mei Ling sudah dua minggu memerhatikan gelagat Lisa yang mengelak dari Shahril. Apabila mereka buat study group pada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bahagia Dalam Derita 12

Posted:

Oleh : Shima Adnan DUA BELAS “Abang Meer janji dengan Ida, abang Meer mesti kahwin dengan akak,” Ida Farisya bersuara menyentak lamunan Syameer. Pada ketika ini Atirah masih lagi lena diulit mimpi. “Okey,” sepatah jawapan Syameer. “Abang, macam mana abang boleh kenal dengan akak?” Ida Farisya ingin tahu. Apa yang dia pasti kini dia amat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau dan aku 12

Posted:

Oleh : nurf Suasana makan malam meriah dengan kehadiran Tengku Haninah dan Tengku Lukman. Penuh satu meja dengan pelbagai masakan. Semuanya hasil air tangan Datin Sheila dan dibantu oleh mak cik Zah. Beriya-ria Datin Sheila memasak demi meraikan kedatangan adiknya suami isteri. Sambil menikmati hidangan mereka bercerita. Min hanya bersuara apabila sesekali Tengku Haninah bertanyakan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Semalam dalam kenangan 12

Posted:

Oleh : Hani Zaidah Bab 12 Majlis akad pagi tadi baru saja berakhir. Para tetamu sudah beransur pulang. Tinggal pembantu rumah, aku, abah, mama, abang dan penghuni baru rumah kami dan juga orang ‘baru’ dalam keluarga kecil kami iaitu suamiku Adam. Majlis yang tadinya tergendala kini usai meskipun yang diharapkan tidak terlaksana dan yang tidak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan Ada Benci 11

Posted:

Oleh : ANIRALIZA Eliza membelek-belek telefon bimbitnya yang jarang berbunyi. Sudah dua kali panggil dari nombor yang tak dikenali tu masuk, tapi sebab tak kenal maka tak jawablah jadinya. Cuma Nurul dan Kak Aisyah sahaja yang tahu nombor ni, siapa pulak lagi yang tau? Salah nombor kot. Aku bukannya ada bagi tahu siapa-siapa nombor baru [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Selamat tinggal sneakers 11

Posted:

Oleh : zahara Arrisa sedang mengambil bukunya di locker apabila timbul satu tangan yang memegang coklat Snickers di balik pintu locker yang terbuka. Dia menutup lockernya, memperlihatkan Farizal yang sedang tersenyum bodoh dengan lesung pipitnya, menghuraikan misteri tangan tersebut.Arissa hanya menjeling dan meninggalkannya. “Arissa, tunggu!” Terkocoh-kocoh dia dia mengejar gadis itu sambil membuka begnya untuk [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cake House 11

Posted:

Oleh : Orentalez 11th BITE: BUTTER CAKE, PÂTISSIER AND MINT CANDY Empat jam.. tolak tambah? Isk.. boleh ke aku tahan kelas ni ya. Tak bosan ke nanti? Tapi kalau si seram tu yang ajar.. dengan senyuman dia yang mencairkan macam mentega dekat atas penkek tu.. hmm.. empat belas jam pun aku boleh tahan rasanya. Eh, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Biar aku jadi penunggu 11

Posted:

Oleh : arsha wangi “Afeef, I rasa, ada baiknya kita berpisah. I tahu, u dah tahu apa yang I buat belakang u selama ni. Maafkan I. U boleh bawak Aqil balik Malaysia. I janji I takkan tuntut dia daripada u.” Itu sahaja mesej yang diterima oleh Afeef daripada Damia selepas seminggu wanita itu tidak pulang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Tika Ku Jatuh Cinta 10, 11

Posted:

Oleh : Zeishika Tamaki Bab 10 “Cikgu!” “Siapa cikgu kau!” Marah Farahani.Ismarizal yang berdiri macam tiang bendera didepannya, langsung tak dipandang.konsentrasinya ditumpukan sepenuhnya pada kerja segala. “Pergi sana.Aku busy nih, tak nampak ke?Jangau kacau aku!” “Gila kesian aku tengok kau.Siang malam kerja.Macam robot.Tak penat eh?” Ismarizal masih tak beralah.Harinya terasa kurang seronok kalau sehari tak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hati Perempuan 10

Posted:

Oleh : Nur Ain Al-Abbas “Dah lewat ni.” Jam ditangan ditilik sebelum memandang wanita berkurung moden biru lembut dihadapannya. Yuhanis dan Tengku Zaril menyalam tangan Pak Misbun dan Mak Hadijah . “Kenapa nak balik harini juga? Dah nak malam. Rasanya tengah malam baru sampai KL.” Maisara menegur. Dia sudah menukar pakaian biasa. “Tengku ada mesyuarat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Mamat Kilang 10

Posted:

Oleh : Rylontus BAB 10 Kadang-kadang aku terfikir jugak, elok ke tinggal dengan budak perempuan ni? Bahaya macam ni, dia dengan aku bukan muhrim. Dia dengan Nazmey barulah muhrimnya tak batal wuduk. Aku ni? Semua benda batal! Argh! Sekarang ni pula Nazmey tak ada. Tidak manis dipandang orang seandainya aku berada di dalam rumah ini [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sesuci Kasih 9

Posted:

Oleh : Adilla Tasha BAB 9 “Asalamualaikum…!” suara di luar memberi salam. Aku tahu suara siapa itu. “Walaikumsalam, masuklah Khairul..” wajah abah yang tiada riak tadi bertukar ceria. Memang aku akui abah lebih menyayangi abang Khai dari aku anaknya sendiri. Kadang kala terbit juga rasa cemburu dihati tetapi cepat ku kuis pergi. Hasutan syaitan cepat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

No comments:

Post a Comment