Selasa, 14 Julai 2015

Amalan Doa Seharian

AMALAN DOA SEHARIAN

Doa Harian


Baca setiap pagi
Allahumma Akfini bihalalika 'An Haromika wabifadlika 'Amman Siwak
Maksudnya: YaAllah cukupkanlah aku dgn rezeki yg halal bukan yg haram dan berilah aku kekayaan harta benda dgn keutamaanmu supaya aku tidak mengharap dan meminta pertolongan selain dpd Engkau

Doa kedua:
Baca 7x lepas solat fardhu
Baca 70x pada hari jumaat
Ya Ghani Ya Mughni Ya Fattah Ya Rozzaq
Maksudnya: Yang Maha kaya , yg Maha Mencukupkan, Yg membukakan pintu rahmat Yg Maha pemberi rezeki

Amalan doa


Dan Baca "Bismillahirrahmanirrahim" 301x selepas Terbit matahari atau waktu syuruk

Doa Ketiga: baca sebelum keluar berniaga 313x
Waja'altulahu Maalam mamduuda
Maksudnya: Dan aku berikan baginya kekayaan yg melimpah ruah

Artikel Terkait

2 comments

alhamdulillah , doa amalan yang perlu diamalkan ...

Ya..amalan2 yang semakin dilupakan oleh orang islam sendiri..tak mengata orang saya sendiri pun dah lalai sekarang..


EmoticonEmoticon