Ahad, 12 Mei 2013

Kebenaran pasti menewaskan yang bathil...

Tags




Bersabarlah wahai rakan seperjuanganku, kita dah berusaha sedaya upaya, jangan berhenti berdoa, teruskan berdoa..

Tak selamanya kezaliman akan dapat kekal bertahan, jangan mengalah...

Bersabarlah...Sesungguhnya Allah kasih terhadap orang yang sabar...Terimalah kekalahan dengan senyuman sepertimana As Syahid Imam Syed Qutb tersenyum menuju ke tali gantung..

As Syahid Syed Qutb adalah tokoh yang tidak asing bagi para pejuang islam dimuka bumi ini. Beliau dilahirkan pada 9 Oktober 1906 di sebuah kampung dibumi Mesir.

Ketegasan beliau terhadap al Haq tidak dapat dimungkiri oleh siapapun dibumi ini, Ia dapat dibuktikan pada saat beliau sedang menuju ke tempat hukuman (Gantung Mandatory), ia diminta untuk menarik kembali seruannya untuk penegakan syariat sehingga belia mendapatkan pengampunan dari regim saat itu yang dipimpin oleh Jamal Abdul Naser dan Anwar Sadat. Mereka juga memohon kepada As Syahid seandainya anda tidak akan memohon pengampunan dari regim itu setidaknya pintalah belas kasihan dari presiden. Beliau menjawab:

“Mengapa saya harus mencari belas kasihan: Jika pengadilan saya ini adalah pada Haqq (kebenaran) maka saya puas dengan kebenaran dan jika pengadilan ini telah batil maka saya tidak akan mencari belas kasihan dari kebatilan.”

Semoga Allah SWT melimpahkan Rahmat dan Jannah-Nya yang tertinggi kepada syuhada ini. Saat ini dunia memerlukan para generasi Pemuda Islam yang tegas yang tidak lagi tunduk kepada kebathilan. pencinta kebenaran yang berlemah lembut sesama islam dan berkeras terhadap orang2 kafir. pencinta haqq yang tidak mendepankan realiti dari syariat islam itu sendiri. dan Semoga singa-singa Allah seperti ini segera hadhir dan bangkit dibumi ini. yang cinta dan rindunya hanya kepada kemuliaan islam. yang keinginannya hanya untuk mencari KEREDHAAN ALLAH. Allahumma Amiin.


Sumber : Ustaz Facebook

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon