Jumaat, 14 September 2012

Pemimpin Yang Berjiwa Rakyat

Pemimpin Yang berjiwa rakyat yang nak di tunjukkan bukan untuk menghina mahupun untuk memalukkan mana2 pihak yang terlibat. Hanya sekadar pandangan peribadi terhadapa apa yang terjadi di dalam negara dan juga luar negara.

Mungkin ini akan menjadi satu teladan dan pengajaran kepada kita sebagai rakyat 1Malaysia yang PM kita selalu bawakan apabila memberi ucapan dan kini semua surat rasmi mahupun ucapan akan dimulakan dengan Salam 1Malaysia semua mesti dah lali kan. 

Apa yang nak di ketengahkan adalah Pemimpin yang kita sayang sentiasa berjiwa rakyat dan suka menari dan menyanyi.

Ini bukti yang saya duk cerita, anda lihat dan nilai sendiri dengan pemikiran yang waras lagi bijak sana.
Biar gambar bercerita segalanya..




Dah tengok semua?baguskan para pemimpin kita sentiasa berjiwa rakyat, ini bukan 3tahun lepas mahupun 2 tahun lepas pun. Ini yang terbaru dan belum pun matang sebulan.

Sedarkah kita di Asia Timur ada pihak yang sedang berjuang untuk menegakkan ISLAM yang telah diHINA dengan teruknya. Dulu kartun dari Perancis telah menghina RASULULLAH SAW telah bangkit semua negara Asia Timur.

Sekarang filem yang menghina RASULULLAH SAW pulak di tayangkan di Asia Barat dan akibatnya Duta AS di Libya telah mati. Itu baru balasan dunia, belum lagi di Akhirat. Ini gambar Duta AS yang mati.


Di Asia Timur, mereka sayang akan ISLAM tapi di 1Malaysia pada yang kita lakukan? Adakah Melayu yang beragama ISLAM yang megaku ISLAM bertindak untuk menujukkan kemarahan dan kebencian kita terhadap penghinaan ini?Sama2 kita renungkan dan fikirkan seketika...

Pasa pendapat saya, media massa seperti surat khabar juga ada yang menghina islam secara tidak sengaja, dan juga mungkin penulis mahupun kartunis terlepas pandang.Ini bukti yang saya sebutkan diatas


Banggakah kita semua dengan apa yang terjadi kini? Ini hanyalah pandangan dan penialain saya sebagai rakyat yang sayangkan agama ISLAM dan juga negara sendiri. Jangan pula kita mengadaikan maruah kita dengan apa sekali pun. Teringat kata-kata cikgu yang mengajar dulu, "Kita telah bebas dan merdeka TAPI adakah kita telah merdeka dan bebas dari segi PEMIKIRAN dan EKONOMI?", sama2 kita fikirkan.

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon