Khamis, 8 September 2011

Koleksi Novel Online (5 September 2011)

Antara koleksi novel online yang terbaru...Khas kepada kipas susah mati yang meminati novel..Jom layan semua...

Cerpen : Patriot

Posted:

Oleh : Syuhadah Hassan Huluran tanganku tadi tidak bersambut. Aku mendongak memandang wajah lelaki tua didepanku. Huh, boleh tahan jugak si tua ini egonya, masih meninggi tak sepadan dengan usianya! Dia masih berpeluk tubuh tanpa memandang aku walaupun secebis. Wanita tua disebelahnya pula mengambil lakon, menyambut salamanku. Tapi tak lama, kerana cepat-cepat ditepis tangan wanita [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cinta Yang Kembali

Posted:

Oleh : Wazrul Shah USAI solat Maghrib, Ezad bersiap lebih kurang lalu menapak menuruni anak tangga menuju ke tingkat bawah untuk mengisi perutnya terlebih dahulu. Pandangannya ditebar ke serata tempat, di mana pula dua orang anak saudaranya itu pergi? Hari Ahad begini, seharusnya kedua-dua anak saudaranya itu duduk di rumah mengulangkaji pelajaran, memandangkan peperiksaan pertengahan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Suami Aku Ustaz?! [Raya]

Posted:

Oleh : aku_dia Dahulu… Jumaat “Perjalanan jauh tak ku rasa, kerna hatiku melonjak sama…” Rancak aku mengalunkan sekali lagu yang sedang berkumandang di radio. Mak dengan ayah hanya mampu tersenyum melihatkan kelaku aku. Seronoknya balik raya! Kat kampung ramai kawan. Pak Ngah, Mak Lang, Mak Usu yang belajar dekat Indonesia pun balik. Yes! “Kita singgah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Percaya Padaku

Posted:

Oleh : adawiyah fauzi “Mama, Alisha ingat nak balik Malaysia hujung minggu nilah, ma.Boleh kan?” “Eh…tak payah Alisha.Temankan mama kat sini.Kesian mama sorang-sorang dekat sini.Tak payahlah ye Alisha.” “Ala,mama.Bukannya lama.Kejap je.Bolehlah mama.Alisha rindu sangat dengan Qassa.Alisha ingat nak balik satu minggu je.Nak spend time with Qassa.Qassa pon baru balik Malaysia nih mama.Bolehlah…”Alisha merayu sambil melentokkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Mama, tak nak kahwin raya

Posted:

Oleh : fatin nursyuhada Apa???Mama nak kahwinkan Iman masa raya nanti??Dengan siapa , ma ?? Orang mana ??Kenapa tiba-tiba je ma suruh iman kahwin ?? “Kalau nak tunggu engkau bawa nalik calon entah bila ..”kata mama nya.. “Ma ni suke2 aje nk suruh orang kahwin..”bentakku.. “Mama buat sume nit ok kebaikan iman juga..”ujar Puan Ros.. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Antara Jantung dan Hati

Posted:

Oleh : Salia Syauqah “Bucuk, bucuk, nilah busuk,” jerit Sa. Suaranya itu telah menyebabkan orang sekelilingnya memandang Sa kehairanan. “Oi busuk, perlahanlah. Yang kau duk terjerit macam nak tercabut anak tekak tu kenapa?” Kedengaran suara Lia dari belakang Sa. Dua hati itu akhirnya bertemu setelah lama berpisah. Dalam sekelip mata Sa telah berada dalam dakapan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cinta Aidilfitri

Posted:

Oleh : Any IU Mira melangkah perlahan ke dalam monorel. Beberapa beg plastik yang sarat dengan barang serta handbagnya kemas di pegangannya ketika terpaksa bersesak-sesak dengan penumpang yang lain. Kemudian, dia segera duduk di tempat yang kosong. Kini, monorel telah bergerak. Tempat duduk di dalam monorel sudah penuh. Malah, ramai penumpang yang terpaksa berdiri sahaja. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hai… Aku Yang Bercinta Ke Kucing Aku Ni?

Posted:

Oleh : Iman Kyuhee “Eeii… benci! Benci!” jerit aku sambil memasamkan muka. Aqilah menoleh. Dia mengerutkan dahinya. “Apa yang kau benci ni?” soal Aqilah hairan. “Mamat sebelah tulah!” kata aku sambil memuncungkan mulut. Rasa geram masih tidak hilang apabila mengingatkan peristiwa tadi. “Hah! Kenapa dengan mamat sebelah tu?” Aqilah mengangkat kening. “Hisy! Ada ke patut [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Villa Dayana

Posted:

Oleh : Akma Saidon Kelihatan sekumpulan remaja sedang berbual-bual digazebo sebuah kawasan perumahan elit.Berkerut-kerut dahi masing-masing, ada diantara mereka menggeleng-gelengkan kepala.Lagak seperti sedang membincangkan sesuatu yg serius sahaja. “Ekh Liz..Shy mana?”,Acab bertanya.Agak pelik kerana kawannya yang satu itu tiada. “Dia ngedet dengan Zan laa…kan last meeting diaorang dah beritahu nak skip…”,balas Aliz. “Dia orang ada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sesalanku

Posted:

Oleh : Laila Qaisara “Zura masih cintakan Fiq….,” “Zura masih cintakan Fiq….,” “Zura masih cintakan Fiq….,” “Fiq,” Shafiq tersedar. Timah yang berada di hadapannya sudah bermasam muka. Shafiq mengerutkan dahi. “Fiq dengar tak apa yang Ima dengar ni?” “Er, Ima cakap apa tadi?” Timah mendengus. Dia sudah dapat mengagak. Shafiq tidak mendengar sepatah pun yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sayang Kau Bukan Untukku

Posted:

Oleh : Nissa umairah Aulia Humairah menangis semahu-mahunya.Tubuhnya yang direbahkan di atas tilam empuknya terhenjut-henjut menahan tangis.Rasa sedih dihatinya tidak boleh dibendung lagi.Perbualannya dengan insan yang sangat disayanginya sebentar tadi benar-benar membuat hatinya terluka.Tidak disangka, setelah hampir dua tahun dia berkasih dengan insan yang bernama Faizal Hakimi, berakhir dengan perpisahan.Selama mereka berkasih, tidak pernah walau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Apiecha = 25 Tahun tau

Posted:

Oleh : waniazila Kakiku hentak semakin kuat.kali ni Apie kena betul-betul ikut cakap aku.Aku tetap tak kira.Hidup Laksa Penang!!Hobin Jang Hobin!!ehh..terlebih sudah… “paham tak Cha ada gastrik! Pantanglah sikit! Ni kalau lori kontena depan tu pun boleh makan!Cha nak telan jugak ker?kedengaran pujukan separuh keras Apie. Cha menjuih bibir sebawah mungkin. Sape tak kecur liur [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Indahnya Bulan Ramadhan

Posted:

Oleh : Asya Aifiqah SEPANJANG perjalanan pulang ke kampung,aku melihat keindahan pemandangan sambil aku memandu.Kadang kadang sedih pula sebab aku sudah lama tak balik ni.Bila aku dah besar baru aku teringat nak balik.Sekarang,umur aku mencecah 23 tahun. Aku teringat time aku kecik kecik dulu.Comel jer.Hehe…Bila puasa,waktu malam teman teman aku akan ajak aku main mercun.Aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cinta bidadari syurga

Posted:

Oleh : diya dayana isabella Aku lelaki. Seperti kaum adam yang lain, aku juga seperti mereka. Aku ingin mencintai bidadari syurga. Aku ingin dicintai oleh mereka. Mencintai mereka bermaksud aku telah melengkapkan fitrahku sebagai manusia. Berpasangan seperti Adam dan Hawa. Bercinta seperti Nabi Muhammad dan Siti Khadijah. Berkasih seperti Nabi Yusuf dan Puteri Zulaikha. Aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Aku Tak Percaya Cinta

Posted:

Oleh : RinsyaRyc Aku merenung kolam. Sedapje tengok air kolam nih… Desis hatiku. Ya,ya… dulu sebelum ni aku memang tak pernah percayakan cinta. Apa lagi cinta sejati. Aku hanya percaya manusia saling memerlukan. Dan tiba saatnya jodoh itu datang, datanglah ia. Memang kita mungkin dikurniakan perasaan iaitu menyayangi seseorang, tapi aku takkan percaya dia juga [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Biru Untukmu, Pink Milikku

Posted:

Oleh : kusyi03 Semua pelajar wanita di kolej berpusu-pusu menuju ke arah seorang lelaki yang baru sahaja turun dari kereta. Dengan perlahan-lahan lelaki tersebut menurunkan cermin mata hitamnya. Apa lagi! Menjerit habis semua pelajar wanita yang berkumpul di hadapan jejaka tersebut. Bagi aku, lelaki tu bukan hensem mana pun! Muka dia macam ‘guava’ je.. ‘Guava’?? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Selamat Tinggal Abang

Posted:

Oleh : Wann Ariisha Shazni Aku mengetuk pintu bilik abang setelah mama menyuruhku memanggilnya. Sejak akhir-akhir ini, abang sering menyendiri. Kedengaran suara abang yang menyuruhku masuk. Dari nada suaranya yang agak lemah, aku tahu pasti abang letih. Tombol pintu dipulas dan aku menguak sedikit daun pintu lantas kepalaku dijengah ke dalam bilik abang. Mataku memandang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon