Rabu, 20 Julai 2011

Koleksi Novel Online (16Julai2011)

Antara koleksi novel online yang terbaru...Khas kepada kipas susah mati yang meminati novel..Jom layan semua...

Cerpen : Berakit-rakit ke hulu

Posted:

Oleh : RIA NATSUMI berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian Irfan Iskandar (Perkenalan/pengakuan, nama seorang raja) Halawati Naurah (kemanisaku bunga) Halawati Naurah berlari dengan bersungguh-sungguh dengan badannya yang bersaiz double XXXXL. ‘Berapa banyak ‘X’ la?’ hatinya sempat berbisik. Di celah-celah ratusan orang di waktu kemuncak iaitu makan tengah hari Naurah berlari. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bagai Itik Pulang Petang

Posted:

Oleh : ISKANDAR DANIEL Saya seorang yang sederhana, rupa pun tidaklah seperti pelakon Aaron Aziz, kerja pun biasa sahaja, masih tinggal dengan mak dan pergi kerja pun masih naik motor. Saya tak berapa kisah dengan kehidupan saya yang sederhana ini tapi satu yang saya mahu dalam hidup saya, pasangan yang luar biasa sederhana daripada saya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Ada Aku Dipandang Hadap

Posted:

Oleh : Syamnuriezmil Aku tersenyum-senyum. Kalau melihat gambar-gambar lama dalam simpanan ni, mesti nak tersengih-sengih macam kerang busuk. Terkenang zaman sekolah dulu! Asraff yang aku panggil Acad dan Hadif yang aku panggil, Adif. Dua orang ini memang suka mengusik aku. Walaupun memang dari kecil sudah berkawan baik, tapi sering bergaduh juga. Tapi gaduh pun sekejap [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Perigi Cari Timba

Posted:

Oleh : Wild Cherry SUASANA petang itu mendamaikan dengan angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa. Kelihatan ramai pelajar yang bersantai di kawasan taman kolej. Ada yang sedang bergosip, ada yang duduk bersantai, ada juga yang mengulang kaji pelajaran di atas rumput dan di atas meja yang disediakan. “Kita rehat 15 minit, kepala aku dah berat nak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Lain di-Mulut, Lain di-Hati

Posted:

Oleh : Umi Kalsom JAMBANGAN bunga ros yang berada di atas mejanya itu dicapai. Tanpa melihat nama pengirim pun dia sudah boleh meneka, siapa pengirimnya. Terus dengusan tidak senang dilepaskan. Tanpa menunggu sesaat, jambangan bunga itu sudah terhumban ke dalam tong sampah di sudut bilik. Huh! Apa dia fikir aku ni perempuan, nak cair kalau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kasih Sepantun Tulisan Pinggan

Posted:

Oleh : Aliesha Kirana “Kakak, Cikgu Rayyan kirim salam.” Ainna datang membawa pesan padaku yang sedang berada di dapur, membuatkan aku tersenyum lebar. Ah kenapa cikgu itu membuat aku merasa yang dia memberikan aku harapan? Adakah benar aku tidak bertepuk sebelah tangan? “Ish akak ni, orang tengah cakap dengan dia. Dia dok berangan pulak!” Ainna, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Seperti Kucing Menyembunyikan Kuku

Posted:

Oleh : Afifah Yusof Najihah mengikat kemas rambutnya yang separas dada itu. Cap kesayangannya yang berwarna hitam dicapai dan diletakkan di dalam beg sandang. Jaket kulit yang juga berwarna hitam disarungkan di badannya. Kunci motor LC nya dan helmet dicapai dari atas almari. “Naj pergi dulu mak.”laung Najihah di muka pintu. Puan Normah keluar dari [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kata berjawab; gayung bersambut

Posted:

Oleh : Rahmah Mokhtar “Kata, berjawab; gayung bersambut.” Mulut Azila kumat-kamit mengulang-ulang pepatah yang diucapkan emaknya itu. Sejak siang tadi, Azila berjeda di tingkap biliknya dan mengerah akal yang sudah buntu supaya terus bekerja sehinggakan dahinya yang luas itu penuh dengan lipatan. Namun sekeras mana pun dia berusaha, mindanya masih gagal mentafsir maksud kata-kata itu. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Alang-Alang Menyeluk Pekasam

Posted:

Oleh : Noraz Ikha Aku baru sahaja menghabiskan pengajian pada peringkat ijazah sarjana muda di sebuah universiti. Seperti graduan yang lain, aku juga berharap akan mendapat pekerjaan yang baik selepas ini. Tetapi sebelum itu, aku harus bersedia bagi menghadapi cabaran di dalam dunia pekerjaan yang bakal aku tempuhi itu. Antara persediaan yang sudah aku rancangkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Jauh di mata, dekat di hati

Posted:

Oleh : SyaCha Abdullah Karya picisan ini ditulis sekadar untuk memperbaiki kelemahan saya dalam bidang ini. Minta sebarang teguran jika ada sebarang kesilapan dalam karya ini. Terima kasih. +++ “Mamaaaaa…” Alfi berlari apabila dia dikejar Alwi. Puan Sarina menggeleng kepala melihat telatah dua anaknya. “Mama tolong Adikkkk…” “Oh, pandai ya nak minta tolong mama. Mama, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Berpindah Ke Balik Papan

Posted:

Oleh : azrina nur rusly p/s : Saya minta maaf siap-siap seandainya cerpen bertema peribahasa kali ini tidak menepati citarasa anda yang membacanya. Saya sedia menerima komen membina dari anda semua untuk menambahkan kemantapan karya saya di masa akan datang. Terima kasih dan selamat membaca. Rindu SUDAH lama rasanya aku tidak balik ke kampung halaman. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Carik-Carik Bulu Ayam

Posted:

Oleh : G.Y haniey Sambungan cerpen MUDA… “Ateh!…aku tak sangka kau macam ni! Sanggup betul!” Nok tersedak. Coklat Cadbury yang belum sempat cair di mulut nyaris tersengkang di tekak. Telefon bimbit dalam genggaman direnung berjurus-jurus. Memang nak kena budak Noi ni, hatinya menggerutu. Bibir diketap, kegeraman. “Eh, ni apahal ni? Pagi-pagi dah serang Ateh? Lagi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Pisang emas dibawa belayar

Posted:

Oleh : qilawan_pelangi Air dilautan yang bergelora itu membadai fikiranku yang kosong. Aku bagaikan terkesima dan tiba – tiba alunan air masin itu mengubah fikiranku dan mengingatkan aku pada peristiwa di waktu yang lampau. ” Aidil !!!” teriakan Puan Puspa memecahkan keheningan pagi. ” Hahahahaha” aku tergelak bagaikan terdapat bebulu yang menggeletek tapak kakiku. Sambil [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Jurubahasa Peribadi

Posted:

Oleh : Hany Nafisya Cerita ni tak ada konflik yg buat orang sakit hati. Cerpan santai untuk relakskan otak saja. Segala kelemahan datang daripada Hany sendiri. Apa-apa pun harap semua enjoy * * * KONSENTRASIKU benar-benar terganggu dek deringan telefon bimbit yang membingitkan telinga. Menyesal aku kuatkan bunyi deringan semalam. Bergema seluruh bilik tidurku. Pantas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kau Soprano Di Jiwa

Posted:

Oleh : Osie “Kau dengan kereta kau boleh blah la wei. Ingat aku takut sangat. Bila-bila masa saja aku boleh hempuk cermin kereta kau sampai berderai!” lantang Cilla menjerit. Muka lelaki di hadapannya sudah merah menyala. Tetapi tidak sedikitpun menakutkan Cilla. Apa? Dia ingat, bila naik kereta besar boleh langgar kereta kami yang kecil ni? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Doa Cinta Seorang Lelaki

Posted:

Oleh : Muliati Abdul “Suami kau kacak sangat! Aku rasa aku sudah jatuh hati dengan suami kau Nadine. Tadi dia senyum kat aku. Cair rasanya sekeping hati aku ni. Tahniah Nadine! Pandai kau pilih bakal suami. Senyap-senyap saja kemudian terus kahwin. Kau buat aku dengan Nana terkejut sampai nak pengsan,”ujar Suraya dengan wajah yang sangat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Epilog Cinta Kita

Posted:

Oleh : Permata Nilam ” Azan jangan ganggu aku!” jeritku sekuat hati. Mukaku merah merona. Rasa marahku sudah sampai kemuncaknya. Kesabaranku sudah lenyap. Muka seposen itu tersengih menatapku. ” Nama je lawa tapi perangai macam hantu!” marahku tidak dapat disekat – sekat lagi.Dia langsung tidak menjawab malah senyumannya semakin lebar. Kutatap wajah itu dengan api [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bos Suka Aku? Biar Betik!

Posted:

Oleh : Iman Kyuhee “Mir, Min mahu berpisah dengan Mir,” kata Min membuatkan Amir terkejut. Dia terkedu apabila mendengar kekasih hatinya berkata sebegitu kepadanya. Min mahu berpisah dengannya? “Kenapa Min? Apa salah Mir?” Amir masih terkejut. “Mir tak salah apa-apa. Min yang salah sebab begitu mudah hati ini berpaling kepada orang lain. Min mintak maaf,” [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Percaya Adanya Cinta

Posted:

AISYAH mengerling barisan kumpulan di depannya seketika. Lantas pandangannya jatuh pula pada Irfan yang masih tersenyum memandangnya. Sekali lagi dia memandang isi-isi kandungan hujah di tangannya. Dia mengeluh lalu duduk semula. “Apa yang tak kenanya dengan hujah tu?” Tanya Irfan. “Tak de apa yang tak kena dengan isinya,” balas Aisyah. “Cuma tajuk pidatonya. Korang dah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kisah kita II

Posted:

Oleh : Rahimah Humaira Puteri merenung kosong nasi di dalam pinggan itu. Matanya menyorot setiap wajah ahli keluarga yang lain. Masing-masing berselera dengan hidangan lauk kari kepala ikan masakan Mak Uda, tukang masak rumahnya. Ayahnya lebih-lebih lagi berselera. Matanya kembali jatuh pada nasi di dalam perut pinggan. Seakan wajah Hakim mengalu-alukan dia untuk menikmati makanan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Untuk Sekali Lagi

Posted:

Oleh : Puteri Alysa Bukan niatku untuk menyalahkan takdir, namun jauh di sudut hatiku, aku belum siap menerima aku telah kehilangan dirinya. Pada siapa lagi aku nak mengadu kerna insan yang ku sayang telah meninggalkan aku. Pada siapa lagi aku nak bermanja sedangkan insan yang selalu menghiburkan hatiku telah jauh dari kehidupanku. Aku seharusnya sedekahkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : My Sacrifice

Posted:

Oleh : Rehan Makhtar PANGGILAN telefon daripada emak beberapa hari sudah benar-benar membuatkan aku terduduk sendiri. Berita yang dikhabarkan seratus peratus bakal mengubah hidupku yang masih bergelar seorang siswi tahun akhir. Aku kecewa dengan keputusan emak terhadap diriku. Aku marah, aku mahu membentak. Tapi, di manakah hak aku sebagai seorang anak untuk mengingkari ibubapa? Setelah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : You are my pakcik, you are my girl

Posted:

Oleh : fiti hanaa Koc S2 tempat no 29.Hmmm..mana ni eh?Haa….jumpa dah.Amboi…nampak gaya nak kena buka skill memanjat la ni.Apa boleh buat,dah nasib katil atas sahaja yang kosong.Nasib..nasib..tapi tak apalah,7 jam travelling punya pasal,aku relakan jua memanjat-memanjat segala asalkan pinggang aku tak sakit dan punggung aku tak keras dek duduk sampai 7 jam. Tren no [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hati Berbicara di Kota Rom

Posted:

Oleh : Emma Amirah “Allahuakbar, Allahuakbar!” Keheningan pagi dikejutkan dengan panggilan suci tersebut. Seisi alam menyahut seruan tersebut dengan penuh tahmid dan tawadhuk. Kedinginan pagi masih mencengkam dan titik-titik embun mulai menitik di hujung dedaunan. Sekujur tubuh kaku terbaring di pembaringan, tetapi matanya terkebil-kebil memandang tepat ke siling. Lengan kanannya tergeletak di dahinya. Setiap patah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sahabat selamanya

Posted:

Oleh : mardhiah Dia berseorangan lagi hari ini. Seorang diri menikmati keindahan alam ciptaan tuhan ini. Bersendiri memikirkan haluan hidupnya selepas ini. Dia tahu, dia boleh survive. Sebab dia tahu Allah sentiasa bersama hambaNya yang memerlukan. Biarlah semua orang meninggalkan dia, semua orang tak nak kawan dengan dia. Tapi dia tahu, Allah selalu ada bersamanya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kau Tetap Di Dalam Anganku

Posted:

Oleh : Izza Asma BAHAGIAN 1 Nur Hasya mengetap bibir mungilnya seraya menahan sebak di relung hati. Pandangannya kelam hitam di mana-mana. Dia tidak berasa sedikitpun penglihatannya berkaca-kaca, meskipun tubir sepasang organ deria lihatnya itu di genangi dek airmata. Namun apa yang pasti, deria rasanya masih kekal berfungsi saat dia mendapati sebahagian kanan dan kiri [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku

Posted:

Akan ku sulam kasih hingga ke dasarnya, Kerna ku percaya kita ditakdirkan bersama. Kenangan lama dalam hidupnya telah menutup pintu hati Akmal Ikram untuk bercinta lagi, namun pertemuan dengan Nuranis Fatihah membuatkan hatinya mula goyah. Dia mula tertarik dengan keperibadian yang ada pada gadis itu. Kelembutan dan kenakalan Anis sering mengusik hati Akmal. Sejak itu, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon