Isnin, 20 Jun 2011

Koleksi Novel Online (19Jun2011)

Antara koleksi novel online yang terbaru...Khas kepada kipas susah mati yang meminati novel..Jom layan semua...

Cerpen : Perfect!

Posted:

Oleh : Syamnuriezmil Lina Hadhirah (Lina) Aku membetulkan cermin mata aku. Sakit betul jerawat dekat hidung aku ni terkena bingkai cermin mata. Huhhh.. pedih! Nalaaa punya besaq jerawat duk ataih hidung. Tak dak ka tempat lain hang nak tumbuh cik jera oiii? “Hah picit.. picit! Elok hidung ada dua lubang, tup tupp ada tiga lubang!!” [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bila Nak Saksi

Posted:

Oleh : MARISSA Hari ni Joe bakal nikah, jadi aku kena pergi jauh dari sini. Jauh daripada pandangan matanya. Jauh dari segala yang pernah kami lalui bersama. Kalau boleh pindah ke planet lain, dah lama aku pindah. Mungkin aku pindah masa mak beritahu aku, Joe nak nikah dengan sepupunya. Masa itu jugaklah aku tak ingat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kuingin Kamu

Posted:

Oleh : SyaCha Abdullah Cerpen ini ditulis sekadar untuk menambahbaikan mutu penulisan. Maaf andai anda terjumpa sebarang kekurangan padanya. Saya sendiri sedang belajar untuk terus bergiat dalam bidang penulisan. Dan maaf, jika cerpen ini membosankan. +++ “ADUH…” Emran menarik kakinya yang terjulur keluar kereta. Ketingnya digosok berkali-kali. Kemudian dia menoleh ke arah dua gadis yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kesilapanku Keegoanmu

Posted:

Oleh : Tinta Biru Farisha seorang gadis yang berumur 24 tahun. Berdarah campuran kerana arwah ibunya merupakan warga Indonesia. Sekali tengok memang cun gila. Dua kali tengok pun masih cun lagi. Berlesung pipit di pipi, ketinggian 160cm, berkulit cerah, berambut ikal mayang, berwajah bujur sirih dan mempunyai susuk tubuh yang amat menarik. Cuma perangainya sahaja [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hanya Ingin Kau Tahu

Posted:

Oleh : Umi Kalsom “NAIMAH!” aku yang sedang duduk di dalam bilik tersentak apabila namaku dilaung oleh Kak Salwa, kakak iparku. Segera aku bangkit dari kerusi dan menjengukkan kepala sedikit di balik tirai bilikku. Mataku meliar mencari wajah kak Salwa namun lain pula yang menyapa. Dia! Serta-merta dadaku melahirkan debaran yang luar biasa. Aku sudah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Awan Nano

Posted:

Oleh : Aliesha Kirana “Begitulah awan nano sering saja tak terduga hadir Dan tak akan tercapai jejarimu Kasihnya kasih tiada banding Setia tiada tara bagaimanapun jua Awan kekasih sebenarmu sayang Walaupun tak akan tercapai jejarimu…” Awan menyanyi-nyanyi kecil sambil membasuh keretanya saat Airis keluar dari rumah. Airis tersenyum girang sambil menghampiri tembok pemisah rumah mereka [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Tak Ada Yang Lain

Posted:

Oleh : Hany Nafisya NORADYLLA melontarkan tubuh rampingnya ke katil. Letih. Penat dengan sikap tunangnya yang cemburu membuta tuli. Habis semua orang hendak diselidik asal usulnya, apa tujuan mereka rapat dengannya. Seolah-olah lelaki itu tidak percaya terhadapnya. Adakah jelas terpamer di wajahnya cop kekasih yang curang? Ah, dia pening kepala! Pening dengan kerenah Ku Ismail. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Rindu Bukan Teman

Posted:

Oleh : Farisya Natasha ” Mana tunang Encik AD ni? Tak ada pun dalam bilik ni” Mata meliar melihat sekeliling. Ternyata tidak ada sesiapa pun kecuali aku dengan AD. Jadi TV yang terpasang di ruang tamu kondo ini, siapa yang menontonnya? Aku melihat AD sudah menutup rapat pintu bilik tidur ini. ” Encik AD…” Bergetar [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kerna Terpaksa

Posted:

Oleh : Wild Cherry “AWAK dah berubah sekarang! Mana Khalidah yang saya kenal dulu? Mana dia janji awak yang sanggup sehidup semati dengan saya tak kira susah atau pun senang? Mana!!?” Meninggi suara Encik Johan. Panas hatinya apabila melihat isterinya sedang memasukkan kesemua pakaian ke dalam bagasi. “Saya dah tak boleh hidup dengan awak! Dulu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kejam, Ini Cintaku Yang Pertama!

Posted:

Oleh : azrina nur rusly P/s: Cerpen bertema ini hanya ala belasah sahaja. Harap dimaafkan segala cacat-cela yang ditemui dalam cerpen ini. “TENGGELAM dalam kesayuan ku seorang Biarpun dulu berjanji bersama Ucap rayuanmu kau putarkan Sehingga kini masih kupercaya Rindu dan dendam menjadi pegangan Tak mungkin kulepaskan Biarpun terluka dalam dada Kata-katamu menghiris hatiku Di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bangau Oh Bangau

Posted:

Oleh : Noraz Ikha TOK! TOK! TOK! Bunyi ketukan pintu bilik Mariana bergema. Hesyy, anak dara seorang ni! Agaknya, mahu tunggu matahari berada tegak di atas kepala baharu dia nak bangun tidur. Di dalam hati, Puan Sally menggumam geram. “Marianaaa, bangun cepat! Mak dah nak keluar ni!” Panggil Puan Sally, kuat nada suaranya. Sementara di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Dan bila esok

Posted:

Oleh : RIA NATSUMI Alahai, apasal cerita ini dah habis? Baru nak syok-syok. Nak berangan pun tak puas lagi. Aku duduk di kerusi sewa rumah aku. Jam sudah menunjukkan pukul 8 malam. Nasib baik aku sudah solat tadi sebaik sahaja masuk waktu. “Elena, kau ni tak habis-habis tengok drama bersiri tu,” kata sahabatku yang baru [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Dua dunia

Posted:

Oleh : nadi ilham Februari 2010, Rumah keluarga Auliya Najlah “Auchh…” Bulat mata Auliya Najlah sebaik sahaja dahinya dijentik kuat oleh Iman Raqiel. Dia mendongak memandang suaminya yang segak berpakaian. Dia bingkas duduk. Memandang suaminya. “Sakit?” soal Iman Raqiel. Dia tergelak kecil. “Padan muka. Itu balasan kepada awak sebab tendang saya jatuh semalam. Pada malam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sempurna Cinta Terakhir

Posted:

Oleh : ezaitie nfib Sekolah Tun Fatimah. “Mimi, aku baru je dengar berita ni. Tu pun Nita yang beritahu aku. Senyap je kau kan?” panggilan yang diterima oleh Sue dijawap hanya dengan senyuman oleh Mimi. “Kau ok tak? Takziah ye, Mimi. Tak sangka Khafi pergi buat selamanya,” suara Sue kedengaran sayu sangat dihujung telefon. “Sue, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : MUDA

Posted:

Oleh : G.Y haniey i “Ateh! Encik Walid suruh sampaikan pesan. Kali ni tak boleh patah balik dah, macam yang dulu-dulu, sebab Encik Walid dan Ahli Majlis Tertinggi dah terima dengan sebulat suara,” Terkebil-kebil dia merenung N71 di tangan. Kelam kabut berkejar dari dapur mencari telefon bimbitnya yang menyorok entah di mana-mana, itu yang dia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Tak Seindah Malam Kelmarin

Posted:

Oleh : LadyZik Dia menyarungkan tudung yang sudah kekuningan, tampak senget namun langsung tidak dikemaskan. Bedak bayi Johnson & Johnson ditepek ke mukanya. Sesudah itu, beg sekolah yang hampir putus talinya disandang ke bahu. Wajahnya lansung tidak menampakkan riak ceria. Mana tidaknya penat semalam menjual nasi lemak sehingga dinihari masih belum hilang, terpaksa pula bangun [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : I Stalk Your Profile

Posted:

Oleh : Ezessaybee “Shifa, aku turun bawah dulu okay? Abang Ael aku dah sampai, mama ada kirimkan juadah buat kita berbuka puasa nanti. Abang Ael dah jadi posmen mama sekarang ni. Hehe..” Nur Rania Imani berpesan kepada rakan sebiliknya yang sedang khusyuk melayari laman Facebook. Shifa pula sekadar mengangguk, sebagai tanda dia mendengar setiap bait [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Untuk Perempuan-Perempuan Yang Pernah Aku Cintai

Posted:

Oleh : dingin Di hadapan pintu Waktu itu, saya sedang berdiri di hadapan sebuah rumah yang sepi. Perasaan saya pada ketika itu membuncah, lalu menjadi riak-riak resah pada wajah. Saya segera mendapati, keberanian saya terpojok pada sudut hati yang paling dalam. Dengan ekor mata, saya memandang ke kiri dan ke kanan, dan semuanya kosong. Saya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Lydia, kau cuit hatiku!

Posted:

Oleh : ana sofiya 1 Sinar mentari dirasakan terik memijarkan kepala. Waktu rembang begini dan dia terkapar-kapar di tengah jalan kerana motor Ducatinya rosak secara tiba-tiba. Panas betul rasa hati. Perut yang direserve untuk makan tengah hari sudah lama minta diisi. Menyesal tak sarapan pagi tadi, bisik hatinya. Kini, tengoklah! Dah jadi pak pacak sejak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Semua, Aku Jatuh Cinta!

Posted:

Oleh : Osie “KAMILA, aku jatuh cinta!!” Kamila yang baru sahaja hendak lelap tersentak. Kencang jantungnya berdegup. Kacau betullah Kyah. Sudahlah dia susah nak lelap, sekali kena terjah dengan suara Kyah, segar bugar matanya. Kamila memandang Kyah yang sedang sengih ala ala lala kena goreng. Dia membuat muka bosan. Cinta? Apa tu? Kenapa korang selalu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : OMG! dia ke suami aku? II

Posted:

Oleh : E-man Sufi SUATU KETIKA DAHULU……. “Nak ?” “Kan aku dah cakap,kalau nak buat kerja ni..bukan dekat sini la! kalau tahu dengan pengetua habis kita..kau ni,bengap betul la…kau bawak benda ni kat sekolah buat apa?” Ayyad menyengkeh kepala Rayyan .Tergaru-garu Rayyan sebab rasa pedih kat atas kepalanya. Ayyad meninjau-ninjau sekeliling mereka.Buatnya Cik Pengawas tu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Maybe Suka, Definitely Cinta!!

Posted:

Oleh : MR. NEIJI Aku masih ingat kali pertama melihat dia. Anak mata coklat hazel, berambut perang kecoklatan, tubuh tinggi lampai serta kulit putih melepak. Cantik! Itu perkara pertama yang aku dapat simpulkan apabila melihat seraut wajah yang tersenyum manis memandangku. “Ini ke anak mat salleh yang kau cakap hari tu?” Belum sempat Nurul buka [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Disaat Aku Mencintaimu

Posted:

Oleh : Tyona *Mengapa kau pergi? Mengapa kau pergi? Disaat aku mulai mencintaimu. Mengharap engkau jadi kekasih hatiku. Malah kau pergi jauh dari hidupku.* *Menyendiri lagi. Menyendiri lagi.* Air mata ini gugur lagi. Kantung air mataku ibarat kilang air yang tiada masa hentinya. Menangis lagi. Air mata ini tidak pernah kering keranamu. Setiap kali engkau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cinta Yang Ku Damba

Posted:

Oleh : Puteri Selendang Biru Zalia memandang gaun labuh bewarna kuning oren yang tergantung di pintu almariku. Dia membelek-belek kainnya. Gaun itu kemudiannya diambil dan dilayangkan ke tubuhnya sambil melihat cermin. Ke kiri ke kanan dia berposing untuk memastikan gaun malam itu benar-benar sesuai untuknya. Eeiiii…..tak sabar rasanya untuk menghadiri majlis makan malam untuk bekas-bekas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sumpahan putera dan kasut cinderella

Posted:

Oleh : NUR ILHAM “Oi! Siapa yang parking kereta kat sini? Punya banyak parking kosong, kat bontot kereta aku juga dia nak parking kereta!” Dalila mengomel seorang diri. Kesabarannya teruji saat itu. Berdiri di bawah terik mentari dan terpaksa menghadapi masalah sebegitu benar-benar membakar kesabaran gadis kecil molek itu. Sambil mulut membebel, matanya melilau kalau-kalau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon